Monday, January 14, 2013

No.4 Atau Bongsu?

Yeahhh!!! Cuti semester bermula.Indahnya rasa bila bangun pagi tak payah pikir nak pegi klaz,assignment bagai..Final exam lagi..Hohoho


Final paper yang bertajuk FRENCH II membuatkan aku terdiam seketika.1,2,3.....SUSAH!!!!!!
Tak tahulah result alu macam mane nanti.Hopefully it will be ok.At least kalau tak dapat dekan pun,cecah 3.5 obove pun dah cantek.Hope so...But im hepy now sebab tak payah nak mengadap buku2 yang buat aku serabut selama 1 bulan.Best wooo!!!


Opss!! Terlebih suda..Ok berbalik kepada tajuk asal,kerja aku sekarang adalah bercot cet dengan pakcik google.Sementara belum dapat keje part time,nila keje full time aku kat umah.Hehe.Ttbe terpikir nak google personaliti sebab someone told me aku ni cam anak sulung..padahal aku anak BONGSU dan bernombor 4.Nak tergelak pun ada.Haha.Let see sifat-sifat anak SULONG,KEDUA,KETIGA,KEEMPAT dan BONGSU.Cukupla tu..tak larat nak cerita lebih2.Hehe.

ANAK SULONG

  • Berdikari.
  • Bertanggungjawab tapi kadang2 beraksi ditaktor jugak.
  • Mendengar kata.
  • Kalau dah manja mengalahkan anak bongsu.
  • Penyayang
  • Cerewet sikit
  • Baran tu ada tapi mengikut tahap baran tersendiri dan garang.
  • Tegas dan berpendirian.
  • Suka mengalah walaupun terpaksa.
  • Bekerja keras.


ANAK KEDUA

  • Cerewet.
  • Penyabar tapi tak berapa nak sabar.
  • Kepala batu/angin/besar semuanye die.
  • Penggeli
  • Mementingkan kehenseman/kecantikan/peribadi.
  • Berdikari
  • Tidak terlalu manja tapi kadang over jugak.
  • Menggelabah
  • Suka orang ikut cakap die je
  • Rajin tu tak lah sangat tapi still leh harap.


ANAK KETIGA

  • Kepala batu/besar dan hanya ikut cakap mak/ayah seorang je
  • Kuat merajuk tapi mudah dipujuk.
  • Tak suka disuruh.Biar die buat semdiri dengan rela hati.Nanti nampak macam ringan tulang.
  • Tak suka meminta.
  • Suka memendam dan penyabar orangnye.
  • Suka buat hal sendiri dan tak terlalu banyak cakap kosong.
  • Tak cerewet sangat.
  • Suka mengusik adik-beradik.
  • Perangai die adalah bajet2 cool sikit.
  • Berpendirian dan berdikari

ANAK KEEMPAT

  • Mempunyai hati yang lembut dan mudah terasa/tersinggung.
  • Suka bertolak ansur dan mengalah.
  • Pemalu tapi peramah.
  • Manja dan penyayang.
  • Rajin dan ringan tulang.
  • Suka nampak kemas/hensem/cantek
  • Suka bertanya dan sifat ingin tahu yang tinggi.
  • Gopoh sikit dalam membuat keje.
  • Sangat menghormati orang yang lebih tua.

ANAK BONGSU

  • Manja tapi tak leh kalah dengan anak sulong sebenarnye.
  • Bertanggungjawab
  • Peramah tapi becoknye non stop.
  • Tak cerewet sangat.
  • Mempunyai hati yang lembut.
  • Kepala batu/keras.
  • Kuat merajuk tapi senang je nak pujuk.
  • Penggeli.
  • Mementingkan kecantikan/kehenseman/peribadi.
  • Tak suka disiuruh.Nak buat baru die buat!

Benda ni tak leh nak caye sangat.Just jadi panduan je.Sebabnye tak semua karektor tu ada pada aku.Contohnye anak no.4..pemalu tapi peramah.Aku ni slumber tak reti malu.Hahaha.Maybe karektor aku tu dah bercampur dengan anak no.4 dan anak bongsu sebab aku ni anak no.4 merangkap anak bongsu dalam family aku.Hehehe.

^__^



No comments:

Post a Comment