Friday, August 31, 2012

Aku,Upm dan Kampus

budak bahasa??kalau bercerita pasal bahasa,perkara pertama yang ada dalam kepala otak mesti gambaran
si skema kn..haha.nope..aku seorang yang simple.budak kampung yang baru setahun jagung jejak ke bandar.(21 tahun tu kire setahun gak la kan..hihi).aku baru je setahun jejakkan kaki kat salah sebuah ipta kat Malaysia.ipta ape tu?




ha..ni la ipta aku.Universiti Putra Malaysia atau singkatannya UPM.ni la dunia aku sekarang.kat sini aku amik kos Bacelor Kesusasteraan Melayu.hah amik ko!!poning kepalo den dengan kos ni.cam duk mse zaman kesultanan Melayu Melaka plak.tapi aku xkisah sebab kalau bukan aku yang nak amik kos ni,spe lg kn.aku antara insan yang bertuah dapat masuk ke Upm sebab ramai lagi yg gagal dapat panggilan ke universiti.Alhamdulillah..


ok ni plak fakulti aku..sila skroll bawah..
*
*
*
*
*
*



kalau korang still ingat lg cite kuliah cinta yg Erra Fazira n Yusry KRU berlakon tu,ni la set penggambarannya.kat sini bukan setakat kos aku je yg ada,tapi macam2 ada!!huhu..contohnya kos komunikasi.sape2 yg teringin nk jadi wartawan ke,pengarah filem ke,bole r blaja kat sini.selain tu,ada kos bahasa asing.contohnya bahasa arab,perancis,jerman,jepun dan lain2 lg.setiap pelajar fakulti ni diwajibkn amik kos bahasa asing.(err..budak masscom aku xtau wajib ke x).
dan sebagai seorang pelajar fakulti bahasa,dalam rela ku terpaksa gak amik subjek bahasa asing.nk tau bahasa ape?aku amik kos yg org pelat 'R' mmg superb klu ckp bahasa ni.tau x bahasa ape?..xtau???haiya...bahasa perancis r.cbe korg suh org pelat 'R' sebut perancis,mst superb bunyinye.eh..aku bukan kutuk tau.ni kenyataan sbb blaja bahasa perancis xde bunyi 'R' pn.yg aku nk highligt kt sini,jgn kutuk org pelat 'R' sbb depa mampu sebut bahasa perancis yg susah tu dengan betul.tu kelebihan depa yg kadang2 kita xde.kau mampu??hahaha.


my classmate~gambar formal

my classmate~merenung masa depan..

my classmate~terkezut!!!!

my classmate~aummmmm!!!!!

my classmate~we are friends!!


ha skroll bawah lagi..nampak x??





yg kat atas ni plak kolej kediaman aku.ibarat umah kedua la.dah setahun aku duk sini,means dah 2 semester aku jadi warga k14.sekarang aku tengah bercuti panjang,so semester depan aku dah masuk semester 3 tahun kedua.i'm senior now!!huhuhu.

macam2 dah aku lalui kat sini.dari zaman aku frust..erk!no komen..sampaila aku dah jadi senior sekarang,dan bakal menerima rommate junior!!yahoo..maca,2 benda aku jumpa sepanjang setahun duk sini..nak tau ape die??
sila skroll bawah..
*
*
*
*
*
*
*
*
*
tadaaaa!!!!!!!



ha ni la yg aku jumpa kat upm.my FRIENDS!!!hahaha..aku ramai member kat upm,tapi ni antara member2 yang rapat dengan aku.nampak awek bertiga kat tengah tu?itula kami 3 dara..awin,ella n kaka.member baik aku,sama fakulti,sama kolej,sama aras cuma bilik je xsama.huhu.ok yg 2 org jejaka jadi pengapit aku tu,Akiff n Aiman.selalu buli aku n selalu dibuli oleh aku.hehehe.
yg bawah plak gambar die sorg2 je tu (glamor ko gambar paling mantol..huhu) nama die Zul Hanis a.k.a Buyut. hehe. Sebelah aku tu pulak nama dia Zul gak. Dia paling tua antara ramai2 dalam gambar tu. Yg awek pki bju kale pink tu plak awek kepada si Aiman.ha die ni sesat jap.bukan budak upm tp UKM!ala dekat2 je dengan kitorg.yg sebelah die plak namanye Asmaa.ni pun member aku gak,even xrapat cam yg lain2,tp die tetap member baik aku.
insyaAllah ade rezeki,kami akan graduate bersama2,amik skroll bersama2 n menempuh kejayaan bersama2.
amin....

3 comments: