Tuesday, October 14, 2014

Kuras Kuras Kehidupan

Sebenarnya tak tahu macam mana nak mula.
Jari jemari seakan terkaku untuk menari di atas papan kekunci.

*pause*

Kadangnya aku letih dalam perjuangan.
Kadangnya aku rasakan hampir tewas dalam peperangan.
Kadangnya aku perlukan kekuatan untuk menghadapi lawan.

*pause*

Letih tidak pernah menghalangku.
Sibuk tidak pernah menggangguku.
Cuma....

MALAS!

Itu yang mengganggu fitrah jasadku.
Serasaku ingin berlari apabila dihenyak dengan pelbagai kepayahan.

*pause*

Tuhan..
Bantulah aku untuk menimba ilmu.
Bantulah aku untuk menjadi manusia berguna.
Bantulah aku untuk menjadi manusia yang bukan sekadar pandai mengarang jawapan di atas kertas, namun sebaliknya bodoh tentang kehidupan.
Bantulah merealisasikan impian ibu bapaku untuk melihat anak ini berjaya.
Bantulah aku untuk membuktikan bahawa budak nakal ini mampu berjaya dalam hidup.

*pause*



No comments:

Post a Comment