Thursday, July 31, 2014

Praktikal : Pabila Kami Beraya

Hi!

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir dan batin. Maaf kalau entri sebelum ni ada yang terkasar bahasa dan buat pembaca terasa. :-)

Raya tahun ni aku tak berada di kampung. Raya ni sedih sikit sebab jauh dari family. Sebab sekarang tengah praktikal. Bos ada jugak bagi cuti tapi aku sekarang kat utara dan kampung aku nun jauhhhhh kat selatan.
Cuti pun kejap je so tak balik beraya. Sobs sobs.

Ni pengalaman pertama aku beraya tempat orang. Konon konon macam orang dan keje. Akekeh.
Tak pe..pengalaman berharga ni. Bukan senang nak dapat pengalaman macam ni. This is campus life. Hehe.

Masa raya pertama tu buat apa? Taraaaaaa...sempat kami singgah kolam air panas. Member aku ajak lepak kat sana. Memang best. Badan pun relax je setelah hampir sebulan berpenat lelah bekerja. Huhu.
Kami pergi lebih kurang pukul 11 malam dan balik pukul 3 pagi. Memang lama berendam dalam air sebab kolam air panas tu bukak time malam je.
Tapi petang tu sempat jugak kami beraya rumah pakcik Zida. Memang bahagia sebab keje aku makan je. Lagi 2 minggu confirm gemok. -_-

















 Dapat bagi gambar ni je sebab gambar lain goyang sikit.
Esoknya, semua penat sangat. Yelah balik lambat, tido pun lambat. So raya kedua, kami duduk rumah je tak beraya mana mana. Just kemas rumah, kemas apa yang patut.

Raya ketiga pulak,hmmm... KENA KEJE! 
Tapi takde orang pun dekat ofis. Just kami sahaja budak budak praktikal.








Hasil sumbangan kuih raya dari cikgu yang sempat singgah dan budak praktikal lain. Hehe









Sorang buat iklan kuih raya, sorang buat muka tak puas hati.


Gambar atas ni ignore je. Tengah tu Zida dan memang orang sini. Yang indian tulah Amy..member yang aku cerita dalam entri Rumah Hantu. Hahaha.
Ni suasana dekat tempat keje. Ofis dipenuhi budak praktikal dan kuih raya. So keje kami makan..makan.. dan makan!

Siapa cakap raya jauh dari family tak seronok?
Tetap ada keseronokan tu. Yang penting kita pandai nikmati walaupun nun jauh dekat kutub utara. 

Salam perantauan. ^_~

No comments:

Post a Comment