Thursday, October 17, 2013

Bila Lelaki Cepat Terperasan...

Kita selalu dengar orang cakap
" jangan layan perempuan lebih-lebih. nanti dia cepat perasan dan jatuh cinta"
Ok aku setuju dengan statement ni. Tapi macam mana pulak dengan lelaki? Adakah mereka juga mudah jatuh cinta?
Jawapannya adalah YA!!
Hahaha.

Chill r. Mereka pun sama seperti kita yang perempuan ni. Lelaki pun ada perasaan walaupun kadang-kadang macam takde perasaan. Cuma mereka ni kadang-kadang tak tunjuk sifat perasan tu. Haruslah!! Kemachoan itu perlu dijaga hokayy!! Hahaha.

Cerita ni kisah benar daripada kisah peribadi aku.
Just want to share.
So orang tak anggap selalu perempuan je cepat perasan. kihkih.

Al-kisah bermula..masa tu aku baru habis form6. Umur baru 20 tahun. Kengkonon ceritanya sambil-sambil tunggu result STPM tu, aku buatlah part time dekat sebuah kedai yang dirahsiakan nama dan lokasinya. Biasalah budak baru abis belajar mestilah nak cari duit topupkan.
Selang 2,3 kedai dari kedai tempat aku keje tu ade sebuah kedai serbaneka. Nak dipendekkan cerita, selalu jugak aku pegi sana sebab nak beli air or biskut. Maka bermulalah perkenalan aku dengan sorang budak lelaki (bawah umur aku setahun). Rajin gaklah aku melayan dia berbual sampailah aku berhenti keje dan jadi minah kilang. Gamaknye saje nak cari duit lebih sementara nak masuk U.

Pastu kitorang lost contact jap sebab aku buzy dengan keje. Then tak lama lepas tu aku masuk UPM. Dia ada gak contact aku tapi aku jarang balas mesej dia. Dah lama sangat kitorang lost contact smapailah aku beli handphone baru yang canggih dan install wechat.

Maka bermulalah detik tegur-menegur sebab no telefon dia aku tak delete pun. Lepas dah bape lame tu, aku tengok budak ni lain macam je. Ayat pun nak tacing-tacing dengan aku yang takde perasaan ni. Hahaha.
Sampailah tetiba dia cakap..
"saya nak gtau satu benda. awaklah orang pertama yang saya sayang."

Aku pulak jawab..
"Erk!!" terkedu jap.
Pehal la pulak budak ni.

Hahaha. Aku anggap dia tu macam adik-adik aku je walaupun aku takde adik. Patutla dia marah bila aku cakap dia tu pangkat adik-adik je. Now aku nak cakap..tak kiralah lelaki ke perempuan,layanlah mereka dengan berpada-pada. Jangan sesekali membuai perasaan sebab sakitnya dikecewakan rasa macam hati kena shoot dengan pistol. Pernah rasa tak? Kalau tak pernah tryla buat. Hahaha




p/s : patutlah bf aku marah kalau aku layan lelaki baik sangat...hikhik

2 comments: